zondag 9 januari 2011

Een pad ontstaat door er op te lopen



Een pad ontstaat door er op te lopen.
Chinese wijsheid.
Al twee keer eerder pakte ik de kaart met deze tekst uit de rekken van Mystiek. Mystiek heeft een collectie kaarten met pakkende krachtige citaten. Citaten die je jezelf gunt en/of een ander. Deze schonk ik al eerder aan vrienden. Ik denk dat ik de kaart deze keer maar ophang aan de muur. De tekst blijft me raken en dat zegt iets.

Precies. Het is makkelijk gezegd, oh zo waar, goed om je bewust te zijn en…niet gemakkelijk om de behoefte lost te laten om regie te houden.

Waarom een pad uitstippelen? Waarom control?

Doelgericht handelen is effectief. Een punt op de horizon zetten ook, naar mijn mening. Het houd je scherp om niet van het pad af te lopen.
Hoe het pad echter precies loopt wijst zich vanzelf tijdens je weg. De kunst is om met vertrouwen je pad te bewandelen. Gebaseerd op je eigen kracht.

De ervaringen op pad zijn daarbij leerzamer dan de controle van het doel en de exacte weg er naar toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten